Bonde?

Jag älskar doften ute i ladugården här hemma nuförtiden. Doften av djur, halm och hö. Doften av stall.


Det lugnet som sprider sig i hela kroppen när jag kommer ut dit är magiskt, jag skulle kunna spendera all min lediga tid där och bara vara.. 
En av många anledningar till att vi valde en gård på landet är ju för att jag vill skaffa häst igen, i framtiden och när ekonomin tillåter (föräldrapenningen är inte det optimala för en dyr hobby).
Men tills dess får jag nöja mig med att gå och lyssna på när mina två ulliga damer ligger och idisslar, gosa ner händerna i ullen, och pussa på deras små söta mular. Får är otroligt underskattade, mysigare djur får man leta efter och ändå har tanken på att skaffa några aldrig slagit mig innan.

Ett liv som djurbonde hade nog inte varit så fel trots allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback