Sommarkväll

En supermysig eftermiddag i det fina vädret med fina vänner. Barnen har lekt i trädgården och plaskat i barnpoolen såmedans vi vuxna tjötat skit, grillat korv och umgåtts. Underbart! 
Fler sånna här dagar tack.

Jag älskar vädret vi har nu, vem klagar?!
Det enda jag tycker vi kunde haft mindre utav är alla dessa fästingar och all pollen som är i år. 
Jag är pollenallergiker och har alltid behövt all möjlig sorts medicin för att klara av en sommar innan, men tillslut tröttnade jag och valde att inte ta den mer än när den verkligen behövdes. Det var jättejobbigt och jag mådde riktigt dåligt vissa gånger, men tillslut behövde jag den inte längre (mer än att jag kunde vara tvungen att ta en tablett någon enstaka gång). Nu i år är faktiskt första gången på lääänge som jag varit tvungen att börja ta lite medicin igen. Det är hemskt.. 
Och fästingarna ska vi inte ens tala om! Vidriga små kryp.. 
Nu när katterna är ute lite så drar dom med sig dessa äckliga varelser in hela tiden, inte 1 eller 2.. Minst 10 var, varje dag! Och ändå har dom fästingmedel.. Usch! 
Vi har diskuterat detta hemma och funderar på tabletter eller fästinghalsband till dom istället. 


Dessa godingarna har växt upp tillsammans och först nu börjar dom faktiskt märka av varandra lite mer. Skrattar åt varandra, leker lite, hjälper varandra. När de satt och åt korv idag kom det en fluga och irriterade dom båda, då skrattade dom högt åt varandra. Mammahjärtat smälter lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback