Förlåt dig själv

Det är inte alltid det lättaste att resonera med en 2 eller 3 åring, och det kommer dagar då det känns som att man bara sagt nej hela dagen. 


De dagarna känner jag mig som en negativ människa och är otroligt besviken på mig själv som förälder, jag vill ju ha en positiv kommunikation med mina barn, jag vill inte vara den tråkiga morsan som alltid säger nej även om jag vet att det ibland behövs. 

Men vet ni, som min kloka barnmorska sa till mig:
"Förlåt dig själv när kvällen kommer, dina barn älskar dig ändå."
Ta nya tag morgonen därpå för det är okej att ibland tappa lugnet när ens trotsiga 3 åring med mycket egen vilja står och skriker för att få sin vilja igenom. Alla hamnar vi där ibland, då vi hamnar på deras nivå och gapar tillbaka, men det viktigaste är att vi kan förlåta oss själva, dra ett streck över dagen som varit och göra nästa dag till det bättre. 

Allas bägare rinner över ibland, livet funkar så. Klandra inte dig själv för att du sätter upp ramar för dina barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback