1 september

Och hösten är officiellt här. 
Va mysigt att äntligen få börja ta på sig lite lagom tjocka kläder, stickat, gummistövlar, mössa, se alla färger i naturen, vandra i skogen, tända ljus, alla mysiga filtar! Ja, jag tycker om hösten, må hända att den kan vara lite deprimerande vissa dagar, men hallå (!) alla behöver vi vara lite deprimerade ibland för att påminna oss själva om hur jävla bra vi har det annars, för jag tror att vi har väldigt lätt för att ta det för givet, alla bra dagar. 
Vi är bortskämda och behöver dom där dåliga dagarna eller perioderna i livet för att stanna upp och faktiskt ta tillvara på tillvaron och alla underbara människor och varelser runt oss som faktiskt gör dom där grymt bra dagarna möjliga!

Hösten har sina positiva och negativa sidor, men hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte låta bli att tycka den är så otroligt mysig ändå. Tänk en utav de där regniga och tråkiga dagarna då man knappt vill gå utanför dörren pågrund av det gråa tråkiga vädret, vad underbart att istället ta tillfället i akt och mysa ner sig i soffan med nära och kära under en filt eller två, lite tända ljus och en bra film, lovely. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback