Dagisschema

Denna veckan jobbar jag sent skift och jobbar då mellan 15.00-00.12, då brukar jag lämna André på dagis klockan 14.00 och åka därifrån till jobbet. Dock har vi alla i familjen känt att något behöver ändras just dom veckorna, jag har försökt så gott det går och blundat lite för verkligheten men nu måste jag erkänna för mig själv att jag behöver mer än 3 timmars sömn per natt om jag ska orka jobba OCH framförallt orka vara människa och mamma. För André vaknar ju fortfarande halv 6 på morgonen och jag brukar kunna somna vid halv 3 om jag har tur.
 
Så nu har vi diskuterat med dagis om en lämplig tid att lämna för att det ska bli så bra som möjligt för André och så att jag hinner hem för att sova en timme eller två innan jobbet. 
Måndagen kommer se ut som vanligt, men tisdag, onsdag och torsdag kommer jag lämna honom tidigare och fredagen är han hemma med mig eftersom jag är ledig. Vi ska testa detta ett tag nu för att se om det blir något bättre för min del, om inte så får vi sätta oss och kolla på schemat igen, men vi håller tummarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback