En mindre-bra dag

Idag är humöret verkligen inte på topp, varken för mig eller André.. 
Jag tror att det är tänder påväg för herren, åtminstone hoppas jag det, annars har jag ingen förklaring till hans beteende och humör idag.. Ledsen, arg, ledsen, arg. Det beskriver väl både min och hans dag ganska bra.
Tur att världens bästa pappa kom hem sen och gjorde dagen lite bättre.
Han har en "bara pappa som duger" period just nu, och det gör sjukt ont i mig, man känner sig liksom inte tillräcklig, som att jag gör något fel hela tiden. Jag vet ju att så inte är fallet, och jag blir jätteglad över att se hur André lyser upp när han ser Daniel.. Men som sagt, när han är ledsen och inget jag gör hjälper, då vill man bara köra huvudet i sanden.
Jag tror att vi har varit ganska bortskämda under hela hans uppväxt också, det är inte många gånger han varot gnällig, arg eller ledsen innan så minsta lilla gnäll blir ju en stor grej för oss som inte varit med om de. 

Så idag har det inte blivit mycket gjort, jag håller på att planera mitt tränings- och kostschema och min fantasi på både mat och aktiviteter är kass så det tar sin lilla tid, vill ju att det ska vara både gott och roligt för att hålla motivationen igång hela tiden. Och allt kalorieräknande gör mig lite smått tokig, men så fort jag känner mig nöjd och har planerat för åtminstone 2 veckor så kör jag igång. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback