Älskade hund

Idag har vi varit hos veterinären med Mimmi och röntgat henne..
Det visade sig att hon har livmoderinflammation, vilket vi misstänkte när vi åkte in med henne.
Imorgon åker vi tillbaka för operation.. Det gör ont i mig att veta att hon är sjuk, att hon inte mår bra och att hon kanske har ont men inte visar något.. Kära, dumma lilla hund, varför säger du inget?
Men efter besöket hos vet. idag så känns det iaf bättre än vad det gjorde igår när vi satt här hemma och skrämde upp oss själva och varken visste ut eller in. Bästa sättet att få bort inflammationen är att kastrera henne, så det är vad som kommer hända imorgon. Tydligen så är det väldigt vanligt att tikar som börjar bli till åldern får detta, hade jag inte en aning om förrän jag började läsa om de i helgen. 
Mimmi har varit oerhört stressad den senaste veckan, vilket vi trodde hade med flytten att göra, men nu i helgen började hon slicka sig otroligt mycket i bak och det var då vi började reagera. Igår fick hon flytningar och då hade jag redan läst om livmoderinflammation och drog en egen slutsats om att det kan vara det som är felet. Symtomen stämde förutom de faktum att hon var pigg å glad och åt å drack som vanligt. Idag blev flytningarna mer som variga klumpar så vi ringde direkt imorse och fick komma in och röntga. Och visst va de inflammerat. Men veterinären sa att de faktum att hon fortfarande "mådde bra" va positivt och gjorde det lättare att få henne frisk. Så nu håller vi alla tummar och tår för att morgondagen går som den ska och att vi får hem en frisk men groggy hund.
Mitt mamma hjärta är trasigt och jag är grymt orolig, min bästa vän, min skatt, mitt fina hjärta, nu ser du till att bli frisk 💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback