Recept

Vilken dag.. Vi har firat med min mamma, pappa och lillebror (eftersom de skulle fira sitt bilköp idag och vi vårat husköp). 
Jag slängde ihop 2 superenkla kakor som vi åt efter massa god mat och skumpa.
Vi hade jätte trevligt och kvällen sprang iväg. 


8-10 bitar

1 ägg
1 1/2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
50 g smör, smält

Garnering:
Hallon eller blåbär, frysta eller färska.

To do:
- sätt ugnen på 180grader.
- vispa ägg och socker vitt och pösigt i en bunke. Vänd ner mjöl och smör och rör om försiktigt till en smet.
- häll smeten i en limpform, ca. 1 1/2 liter, klädd med bakplåtspapper.
- lägg hallonen på smeten och strö över lite socker.
- grädda kakan mitt i ugnen i 40min. Låt den svalna i formen och servera gärna med vaniljsås, glass eller grädde.

Recept från "Lindas bakskola"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback