Inte ett öga torrt

"Älskar dig"

Man tror att man är ganska hårdhudad, men när ens barn för första gången säger de där magiska orden, ja då är inte ett öga torrt.

Efter en lite jobbig kväll där vi hade skiljda meningar om vad som skulle göras vid matbordet och inte så var det en otroligt skön känsla som spred sig i kroppen när vi tillslut sa godnatt innan han gick upp med pappa.
Efter sista godnattkramen springer han mot trappan där pappa väntar.. Halvvägs dit stannar han upp, vänder sig om och tittar på mig. Jag säger som alla andra kvällar "älskar dig", men istället för hans vanliga mm-svar så överraskar han mig med ett "älskar dig" tillbaka. 
Han sprang vidare mot pappa, ovetandes om att han lämnat sin mamma med tårar i ögonen och ett hjärta som svämmat över av kärlek.

Jag grät som en gris!

Där kom beviset på att det min barnmorska sa var sant. Trots våran diskussion några minuter tidigare så älskar han mig ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback