Nisse


Den här lilla godingen tar jag hand om i veckan, en liten kille som lämnats att dö av sin mamma, lille Nisse. 
Han har blivit omhändertagen av min svärfar med fru och har problem med ögonen, så jag tog med honom till veterinären och gjorde prover, visade sig att det inte bara var ögoninflammation utan också klamydia felis (en ögonsjukdom hos katter). Så nu har han fått ögonsalva och tabletter, förhoppningsvis blir han okej efter den här 3 veckors behandlingen. Tvätt 2 ggr/dag, salva likaså och tablett 1 gång om dagen i 3 veckor. Han fick en avmaskning av mig här i veckan också så det ska upprepas om några veckor med.
Nog ska den här lille parveln bli frisk igen!

Det svåra i min situation är ju mina egna katter hemma, denna sjukdomen är extremt smittsam bland katter, så jag måste hela tiden tänka mig för. Använder handskar när jag tar i honom, har kläder som jag använder bara med Nisse, duschar så fort jag varit i kontakt med honom och gosar inte med mina egna för tillfället. Allt för att mina grabbar ska hållas friska! 

Fina små djur, alla är värda en chans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback