Cool mamma

Gud va bra det känns att få lite cred ibland. I vanliga fall när barnmorskan säger något positivt så hade jag tänkt "äsch, så säger hon till alla".. Men just idag valde jag faktiskt att ta åt mig, kanske för att jag håller med? Jag ÄR en cool morsa! 


Att jag har fötterna på jorden, är lugn och verkar ha koll på läget, att jag är en cool mamma. Ja, det kan nog vara så, jag är själv ganska förvånad. Innan jag fick barn såg jag mig verkligen inte som den människan barnmorskan pratar om, då hade jag inget tålamod och mycket humör.. Nu är det raka motsatsen, trodde aldrig att jag skulle vara den med mest tålamod i våran familj. Men att få höra det från någon utomstående bekräftade ändå att jag någonstans lyckats bli den mamman och människan jag vill vara, och det är tack vare mina barn och min sambo, min fina familj.

Det här gjorde helt klart min dag, en sån liten sak som att någon sa till mig att jag är bra. Varför säger vi inte det till varandra oftare? Eran bättre hälft, mamma, pappa, syskon, vänner.. Ja, listan kan göras lång. Vi alla behöver få höra att vi är bra, gör någons dag lite ljusare så kommer marken bli lättare att gå på för både dig och dina nära. 

Så gott folk, sug åt er av all positiv energi där ute och ta åt er när ni får positiva ord slängda till er.
Jag själv ska fortsätta gotta mig i att jag är en cool mamma och berätta för mina barn att dom gör mig till en bättre människa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback