Grillkväll

Oj va skönt det var att lägga sig i sängen! Längesen jag var såhär trött..
Idag har jag multitaskat på hög nivå, städat och röjt lite i huset inför kvällen samtidigt som jag har försökt hålla André sysselsatt (vilket inte är det lättaste nuförtiden, energiknippe!!), snabbvisit av Sufia, duschat, snyggat till mig lite (händer ju inte alltför ofta så en får ju passa på), och diskat berget med disk (saknar min diskmaskin).. 

Sen på eftermiddagen kom Tompa, Emelie, Budda, Kentha och Tummen hit. Gjorde hemmagjorda hamburgare på grillen och drack lite gott, förjävla trevligt.
Och den här stackaren har jag väntat länge på, idag var det äntligen dags!


Lika god som jag minns den 😍
Så ja gott folk, här är det nuförtiden mjölkfritt, slut i fabriken. 
Lite sorgligt och halvt ångestladdat, är ju ändå en del av mig som försvinner.. Men jag känner ändå att jag haft en bra övergång, det har gått lagom fort och jag har hunnit anpassa mig i mitt tempo. Men som sagt, ändå grymt sorgligt. Det blir inte alls samma sorts närhet och jag saknar det. 
Självklart är det skönt på sitt sätt också, jag får helt annan "egentid", och känner en annan typ av trygghet när jag vet att det inte bara hänger på mig. 

Idag skötte tex. Tompa kvällsmatandet, och det gick minst lika bra som när jag eller Daniel gör de. 
En lugn och fin kväll med fint folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback